Färger

Var medveten om att olika datorer, telefoner och surfplattor återger färger på olika sätt, så färgerna på bilden kan skilja mot vad du upplever på produkten. 

Kläder och accessoarer som är skrynkliga

Tillverkarna idag paketerar kläder och accessoarer tätt tillsammans för att underlätta transporter. Det gör att produkterna kan vara skrynkliga och ha mindre veck. Det är något som försvinner vid strykning eller när produkten används.

Lagersaldo

Lagersaldon uppdateras en gång per dag och ej i realtid, så om beställer en produkt med lågt lagersaldo kan det ej garanteras att produkten finns kvar i lager.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris exklusive  moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. 

Mängdrabatt

Mängdrabatten fungerar så att om du lägger 40 st produkter i din order så får du 40% rabatt. Det gäller oavsett vilka produkter du beställer. Du får samma rabatt på allt. Du kan blanda hur du vill och får ändå samma rabatt, då det är mängden som rabatten beräknas på.Fakturering

Väljer du själv via Payson om du vill betala direkt eller via faktura 30 dagar netto. 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar, för privatpersoner. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Gäller ej för varor som skräddarsytts efter din beskrivning, exempelvis om du vill ha namnet tryckt på ryggen på en T-Shirt, arbetskläder eller liknande saker som anpassas efter dina önskemål. 

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. 

Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Priser

Vi tar oss friheten att ändra våra priser hur och när vi vill. Har du beställt en artikel så gäller naturligtvis det priset som visades när du beställde. Enda undantaget är direkta skrivfel, exempelvis om vi skulle skriva 195 kr och i stället skrev 15 kr, i enstaka fall kan vi bjuda på det. Om det är flera order på ett uppenbart skrivfel som kan äventyra företagets överlevnad så kan vi inte bjuda på det. 

Ej uthämtade paket

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:- 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad. Varorna ska vara oanvända. Du som returnerar ansvarar för att varorna packas så dom inte skadas under transporten. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Returer skickas till nedstående adress. 

Returadress:
Skyddma
Skönhamnsvägen 28
863 35 Sundsbruk

På grund av våra låga priser kan vi ej erbjuda fria returer annat än om produkterna har tillverkningsfel eller leveransfel. Vid eventuella byten står köparen för returfrakten.

Återbetalningsskyldighet

När du returnerar en produkt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka en vara.

Felaktig/trasig/skadad produkt

Ibland kan det tyvärr bli lite fel någonstans i ledet. Om du får en felaktig produkt så fota skadan på produkten och eventuellt skadat emballage och maila till oss på info@skyddma.se skickar vi en ny produkt utan kostnad.